Αποθέωση της Ελλάδας από την ιταλική Repubblica: Η αξιοπρέπεια και η Ιστορία δεν πωλούνται! « Legemou

Translate

ON LINE

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ


Αποθέωση της Ελλάδας από την ιταλική Repubblica: Η αξιοπρέπεια και η Ιστορία δεν πωλούνται!

Κατηγορία Επικαιρότητα στις   Φεβρουαρίου 17, 2017  | 

Η ιταλική εφημερίδα La Repubblica και ο αρθρογράφος Έτορε Λίβινι έχουν αφιερώσει ένα εκτενές άρθρο για το αίτημα του ιταλικού οίκου μόδας Gucci και την απόρριψή του από το ΚΑΣ για διοργάνωση επίδειξη μόδας στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και  χαιρετίζουν την απόφαση.

Ο Λίβινι επικαλείται τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης και τονίζει ότι ο οίκος που έχει την έδρα του στη Φλωρεντία προσέφερε στο ελληνικό κράτος 2 εκατ. ευρώ προκειμένου να νοικιάσει το μνημείο για 900 δευτερόλεπτα πασαρέλας η οποία θα μεταδιδόταν ζωντανά από την ιταλική τηλεόραση.

Παράλληλα, μεταφέρει αυτολεξεί την αιτιολογία απόρριψης του αιτήματος από το ΚΑΣ: «Ο ιδιαίτερος πολιτιστικός χαρακτήρας των μνημείων της Ακρόπολης δεν συνάδει με τη συγκεκριμένη εκδήλωση».

Ο Ιταλός δημοσιογράφος επισημαίνει: «Η ιστορία και ο πολιτισμός δεν έχουν τιμή. Και η Αθήνα, ενώ διανύει τον 7ο χρόνο οικονομικής κρίσης κι ενώ έχει χάσει το 25% του ΑΕΠ της, λέει “όχι” στην προσφορά της Gucci να διοργανώσει επίδειξη μόδας διάρκειας ενός τετάρτου στην Ακρόπολη. Το αίτημα του οίκου μόδας που εξετάστηκε από το ΚΑΣ, περιελάμβανε μια προσφορά που δύσκολα θα φανταζόταν κανένας ότι θα μπορούσε η Ελλάδα με την κατάσταση της οικονομίας της να αρνηθεί [….]

Ωστόσο, η απάντηση του ΚΑΣ ήταν κατηγορηματική: “Ο ιδιαίτερος πολιτιστικός χαρακτήρας των μνημείων της Ακρόπολης δεν συνάδει με τη συγκεκριμένη εκδήλωση”. Τελεία. “Δεν έχουμε ανάγκη διαφήμισης” είπε ο Δημήτρης Παντερμαλής, διευθυντής του Μουσείου όπου εκτίθενται τμήματα του αρχαίου Ναού και οι Καρυάτιδες».Ο αρθρογράφος της πιο διάσημης ιταλικής εφημερίδας επισημαίνει ότι μπορεί η Ελλάδα να είναι «στην πραγματικότητα φτωχή, αλλά όχι τόσο ώστε να θέσει προς πώληση την ψυχή της».

Βέβαια, ο Λέβινι επισημαίνει πως το 1951 είχε δοθεί άδεια για πασαρέλα και φωτογράφιση στον γαλλικό οίκο Christian Dior, ενώ και η Coca Cola και η Lufthansa είχαν αποσπάσει άδεια για διαφημιστικό στο παρελθόν, ενώ είχε επιτραπεί από τον ίδιο τον υπουργό Πολιτισμού -παρακάμπτοντας το ΚΑΣ- στην Τζένιφερ Λόπεζ να φωτογραφηθεί στο μνημείο. Την ίδια ώρα, ωστόσο τονίζει ότι η Gucci είχε ζητήσει άδεια εκτός από την επίδειξη μόδας και για εγκατάσταση ειδικών εξεδρών και βιντεοσκόπησης και φωτορυθμικών στο μνημείο.

Ο δημοσιογράφος καταλήγει: «Αλλά η ιστορία της Ελλάδας δεν είναι προς πώληση. Ακόμη και τώρα που το κράτος έχει σχεδόν πτωχεύσει».

Πηγή:athensvoice.gr