Χαλκίδα: Ένας μικρός «Τιτανικός» που αρνείται να βουλιάξει (video) « Legemou

Translate

ON LINE

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ


Χαλκίδα: Ένας μικρός «Τιτανικός» που αρνείται να βουλιάξει (video)

Κατηγορία Ενδιαφέροντα στις   Μαΐου 27, 2017  | 

«Μεσαριά», δηλαδή στη μέση. Αυτό εννοούν οι ντόπιοι όταν αναφέρονται στο ναυάγιο του φορτηγού πλοίου Eurobulker X, που βυθίστηκε την 1η Σεπτεμβρίου 2000 στην περιοχή Λευκαντί της Χαλκίδας και βρίσκεται 4.300 μέτρα από τη πιο κοντινή ακτή.

Όπως γράφει το Updrones, κατά την διάρκεια φόρτωσης φορτίου με τσιμέντο το πλοίο κόπηκε στα δύο με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας ναυτικός, ουκρανικής καταγωγής, και να τραυματιστούν άλλα τέσσερα μέλη του πληρώματος.

Οι συνέπειες από το ναυάγιο του Eurobulker X, ήταν άμεσα ορατές, αφού πετρέλαια απελευθερώθηκαν από τις δεξαμενές του και κατέκλυσαν τις γύρω ακτές, παρά την άμεση ενεργοποίηση υπηρεσιών και συνεργείων που σφράγισαν τις δεξαμενές του πλοίου.

Το φορτηγό πλοίο είχε καταπλεύσει στη Χαλκίδα στις 28 Αυγούστου, προερχόμενο από την Τουρκία και με προορισμό την Αίγυπτο. Διαχειρίστρια εταιρεία του Γιουρομπάλκερ ήταν η Arrow Finance, με έδρα τον Πειραιά.

Η ιστορία του πλοίου

Το Eurobulker X ήταν πλοίο τύπου Bulk Carrier (πρώην Matumba, πρώην Alangos, πρώην Galea) με σημαία Καμπότζης, ολικής χωρητικότητας 19916 κόρων, και καθ. 13780 κόρων, μεταφορικής ικανότητας 35264 τόνων, μήκους 196 μέτρων, ναυπηγήσεως του 1974 στα Ισπανικά ναυπηγεία Astilleros Espanoles της Σεβίλλης, κινούμενο με μηχανή Sulzer 11,500 BHP.

Το πλοίο άνηκε στον όμιλο του Έλληνα εφοπλιστή Σταύρου Ηλία, αποκτηθέν το Φεβρουάριο του 1998 από την εταιρία Medway (Δ. Δελαπόρτας Θ. Γιαννούτσος) στην οποία ανήκε από το 1994 μέχρι το 1998 με το όνομα Matumba, ενώ με το ίδιο όνομα άνηκε προηγουμένως από το 1992-1994 στον εφοπλιστή Μούσκα. Το 1998, ο τελευταίος πλοιοκτήτης το μετονόμασε από Matumba σε Eurobulker X.

Το πλοίο ήταν επανδρωμένο με αλλοδαπό πλήρωμα εκτός του Έλληνα Υποπ/ρχου Νικολ. Πανταζή.


kontranews.gr